اساسنامه آزمایشگاه جامع تحقیقات |
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز |
ماده 1: اهداف: مهمترین اهداف و محورهای فعالیت آزمایشگاه به شرح ذیل میباشند: ـ ارائه خدمات و افزایش بهرهوری در زمینة تأمین نیازهای پژوهشی و ارائه خدمات پژوهشی و دستگاهی در سطح فوق آزمایشگاهی به اعضاء محترم هیأت علمی، کارشناسان و محققان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سایر دانشگاهها و دانشکدههای همجوار خدمت گیرنده. ـ ارائه خدمات مشاورهای در خصوص استقرار نظامهای کنترل کیفیت آزمایشگاهی (نظیر ایزو 17025) به سایر آزمایشگاههای دانشگاه. ـ تقویت و توسعه رویکرد شبکهای در زمینه فعالیتهای آزمایشگاهی مرتبط با تحقیقات ـ توسعه فنون دستگاهی در جهت افزایش توانمندیهای تحقیقاتی دانشگاه ـ استفاده بهینه از تجهیزات آزمایشگاهی
ماده 2: ارکان آزمایشگاه: 1ـ شورای اجرایی و راهبری آزمایشگاه 2ـ شورای علمی و فنی آزمایشگاه
اعضای شورای اجرایی و راهبری: ـ رئیس (به پیشنهاد ریاست دانشگاه و تائید معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) ـ معاون پژوهشی دانشگاه ـ رئیس یکی از مراکز تحقیقاتی دانشگاه به انتخاب معاون پژوهشی ـ معاون درمان ـ معاون غذا و دارو ـ معاون بهداشتی ـ دو نفر عضو هیئت علمی به انتخاب ریاست دانشگاه
وظایف شورای اجرایی و راهبری: ـ بررسی و تصویب خظ مشی آزمایشگاه ـ اجرای مفاد همکاری با سایر دانشگاهها و مؤسسات آموزشی ـ پژوهشی همجوار و سازمانهای بینالمللی مطابق با ضوابط و مقررات ـ بررسی و تصویب نیازهای تجهیزاتی آزمایشگاه جامع تحقیقات ـ تعیین نحوه هزینه اعتبارات مربوط به خرید تجهیزات ـ تصویب گردش مالی سالیانه و ارائه به هیئت امنا ـ تصویب دستور العملهای اجرایی ـ بررسی مشکلات تجهیزاتی و نیروی انسانی اعلام شده توسط آزمایشگاه و ارائه راهکار متناسب ـ تهیه گزارش عملکرد جهت ارائه به هیأت امنا
اعضاء شورای علمی و فنی: اعضاء این شورا بنا به پیشنهاد اعضای شورای اجرایی و راهبری و با حکم ریاست دانشگاه تعیین میگردند.
وظایف شورای علمی و فنی: ـ تهیه و تنظیم دستور العملهای فنی مورد نیاز اعضای آزمایشگاه ـ نظارت بر حسن اجرای دستور العملهای فنی ـ ارائه راهکارهای مناسب جهت ارتقاء کیفیت ـ پیگیری استقرار سیستم ارتقاء کیفیت ـ بررسی پیشنهادات و مشکلات فنی اعلام شده توسط آزمایشگاه و ارائه راهکار مناسب ـ تشکیل جلسات ماهانه جهت انجام وظایف فوق
ماده 3: ترکیب پرسنلی: ـ حداقل 6 نفر پرسنل با حداقل مدرک کارشناسی آزمایشگاه یا رشتههای مرتبط (مهندسی پزشکی ـ شیمی تجزیه و کاربردی) ـ متصدی امور دفتری 1 نفر ـ کارشناس رایانه 1 نفر ـ متصدی امور اداری و کارپرداز 1 نفر
ماده 4: نحوه پرداخت حقوق و مزایا: ـ پرداخت حقوق پرسنل آزمایشگاه بر اساس حکم کارگزینی و توسط دانشگاه علوم پزشکی صورت میپذیرد. ـ پرداخت مزایا در قالب کارانه و بر اساس میزان فعالیتهای انجام شده توسط فرد در آزمایشگاه و با توجه به ضوابط تعیین شده توسط شورای اجرایی و راهبری آزمایشگاه از محل 20% درآمدهای آزمایشگاه و پس از کسر هزینههای مربوطه بصورت علی الحساب شش ماهه پرداخت میگردد.
ماده 5: نحوه راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه جامع تحقیقات: ـ هزینه ساخت و تجهیزات اولیه آزمایشگاه از محل اعتبارات تملک دارائی دانشگاه مربوط به معاونتهای مختلف و کمکهای استانداری و وزارت بهداشت تأمین خواهد شد.
ماده 6: نحوه گردش کار آزمایشگاه: ـ ارائه خدمات به اعضای هیئت علمی دانشگاه مرجع و متقاضیان انجام آزمایش از سایر دانشگاهها باید با هماهنگی قبلی و رعایت اولویت صورت پذیرد. ـ تعرفه مربوط به هر خدمت بر اساس نوع خدمت و زمان صرف شده و هزینه مواد مصرفی و نگهداری دستگاه محاسبه شده و از طریق معاونت تحقیقات و فناوری ابلاغ خواهد گردید. ـ قبل از انجام آزمایش باید هزینه مربوطه به حساب آزمایشگاه واریز و فیش واریزی به همراه درخواست انجام آزمایش به آزمایشگاه تحویل گردد. ـ واحدهای اهدا کننده تجهیزات آزمایشگاهی به آزمایشگاه جامع در اولویت اخذ خدمات آزمایشگاهی بوده و به میزان قیمت تجهیزات اهدا شده بصورت رایگان خدمت دریافت خواهند نمود. ـ خدمات آزمایشگاهی صرفاً تحقیقاتی بوده و به هیچ عنوان نمیبایست با ارائه خدمات روتین درمانی همراه شود.
ماده 7: نحوه تأمین هزینههای آزمایشگاه: ـ درآمد اختصاصی حاصل از ارائه خدمات پژوهشی ـ کمکهای مردمی |
انتخاب حالت کور رنگی
سرخ کوری سبز کوری آبی کوری سرخ دشوار بینی سبز دشوار بینی آبی دشوار بینی تک رنگ بینی تک رنگ بینی مخروطیتغییر اندازه فونت:
تغییر فاصله بین کلمات:
تغییر فاصله بین خطوط:
تغییر نوع موس:
تغییر نوع موس:
تغییر رنگ ها:
رنگ اصلی:
رنگ دوم:
رنگ سوم: